Nu kan det bli jul

 
Hej
 
Nu drar det sej mot jul. Mysigt, tycker jag. En helg före julen brukar jag baka pepparkakor av hemmagjord deg. Och den helgen har jag haft nu. Och mina ungar var med. Det blev ett par hundra pepparkakor, ca 130 knäck och 80 ischoklad och 60 chokladbollar. Och de var vi ju tvugna att smaka på. Det var sött. Men nu får det ligga och spara sig tills julfikat med mina släktingar om en vecka. Och en del ska till min härliga systerdotter som godhjärtat öppnar sin dörr för oss och svärföräldrar på julafton, som vanligt. Vi har nästan under alla år firat jul ihop. Men nu har hon tagit över firandet och vi arrangerar det med knytkallas. Hela långa dan är vi där och myser och äter gott. Och i år har vi ju två små fina flickor med oss också. Så det kommer att bli en alldeles speciell jul med dem för första gången.
Och så brukar jag decopaga ljus också, och så fick det bli i jul också. Får se vem som blir ägare till dessa. Nä nu ska jag greja på en stund till innan det blir natta. Imorgon ska jag till min praktikplats 3:e vecka av 4. Sen är det bara 1 vecka kvar i skolan. Sen har jag nått mina mål att bli undersköterska. Tiden har verkligen gått fort.
Ha det bra i världen och passa på och mys så mycket det går. Det ska jag göra. Kram på er
 
Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0