Första skörden

Hej
Nu strålar solen från en knallblå himmel. Och 5 lediga dagar ligger framför mej. Termin två av tre är snart avklarad i min vårdutbildning, och det har gått fantastiskt bra. Nu väntar sex veckor sommarjobb på ett boende i min stad och jag ser fram emot att få vara med de gamla.
Jag har hämtat in första skörde ifrån trädgården också. Det blev fantastiska 6 kilo rabarber. Nu kan här bakas rabarberpaj och kokas kräm. Vad mycket det kan bli av något som bara står där i trädgården, för att det bara är så att man ska ha rabarber. Stickningen blir ett kärt litet arbete på kvällarna. Hoppas snart kunna lägga ut bilder på nya grejor. Men skörda rabarber tillhör också ett handarbete. Så här kommer en bild av säsongens första skörd. Ha en underbar helg och njut av solen, det tänker jag göra :)
Kram Eva
 
 
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0