Skötväska

JA här är mitt senaste handarbete. En enkel skötväska när alla de små kommer och hälsar på oss. Ett stycke av 1x1,5 meter tyg, kardborreband tlll låsningar, skinn till handtag och låsning och skummgummidyna och plastad froté och rundstavar till handtagen så har man en sån här. På sidorna om dynan är det sytt 3 fack ca 35 cm breda och 22 cm djupa för blöjor, servetter och annat som kan behövas. Praktiskt att ha allt på samma ställe när man byter på de små. Snart får jag praktisera denna. Maja har endast knappt 3 veckor kvar, så har hon gått 40 fulla veckor med sina tvillingar. Otroligt fantastiskt. Ja, hon är duktig med sin stora fina mage. Och vår pojkes lilla barn växer också så det knakar. Om 14 dagar ska de göra ett 3-d ultraljud i Göteborg. Jag studerar fulldagar nu, så jag hade ingen möjlighet att följa med. Men de ska spela in allt på cd, så vi får se det när de kommer hem. De är i vecka 26 nu, så det är inte långt kvar där heller. Vi ses snart, kram
Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0