Tvillingarnas höstskrud

 
 
Nu är ett nytt arbete fulländat. Och jag kan berätta att jag, i egenskap av mormor till dessa två små växande frö, fick den stora äran att följa med på ett ultraljud i vecka 29. Nu i tisdags den 30/8-11 fick jag se de små liven för första gången. Och av min natur rann tårarna precis när jag kom in i undersökningsrummet. Och de rann inte mindre när jag fick se dem. Maria o Svanta har med sina stora hjärtan beslutat att jag fick en av dessa täta ultraljudsundersökningarna till min glädje. Och jag sa till Maria att det är obeskrivligt att få vara med i detta, så nära. Lilla blyga bebisen som ligger längre bak vägde 1062 gram och det är en liten Maja tror jag :). Den andra bebisen som ligger längre fram och är vildare vägde 950 gram. Och de båda är ca 35 cm länga. En av dem öppnade munnen när vi såg. Otroligt fantastiskt. Så nära de trots allt är. Stor lycka.
Nu är i a f det första setet av mössa och tofflor klara och jag ska raskt ge mej på till den andra lille kotten också. Ska bli pysselkväll med några härliga vänner i morgon fredag. Då myser vi, stickar och handarbetar och pratar och äter och mår bara gott. Älskade vänner och mina fina små barnbarn som ger mig sån glädje. Utan mina fina ungar hade jag inte fått uppleva detta. Gissa om jag är i ( mormor och farmor)väntans tider. Jag älskar det.
Vi ses snart igen. Kram till världen och vänner och familj för det finna jag får uppleva
 
 
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0