Namngivningspresenter

 
 
Ja, för 2 veckor sen var det namngivningskallas för tvillingarna. Vilka rediga töser. Det var med hela tiden och gick från famn till famn, och somnade nån stund i nåns famn. Och de fick så mycket bra och fina saker.
Vi hade köpt halsband med deras månadssten Cirin. Detta är min favorit sten. Och så fick de var sin liten peng, som säkert kommer till pass vid senare tillfälle.
Men att bara ge smyckesask och kuvert, kan se ganska tråkigt ut. Så det fick bli scrappbooking light på både ask och kuvert. Och de stora kuvertet innehåller deras sjärntecken och månadsstens berättelse om egenskaper. Jag tycker sånt är lite spännande. Vem vet vad som är sant eller inte. Nå ja, nu har de sina namn:
Alva Signe, där Signe är från gammelfarmor och
Maja Eva, där Eva kommer från mej.
Ja, det är inte utan att man känner sig hedrad. Och stolt. Älskade ungar.
Nu håller jag på med en kofta till Maja. Och den såg väl ganska enkel ut, men luvan var ingen enkel sak att få till. Ska fundera på detta. Kanske jag rent av får ta hjälp av Moster Pippi.
Ha en fortsatt härlig vecka så ses vi snart igen.
Kram Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0