Halsdukshuva till Maria :)

 
Ja, det var en lång lång halsduk i bredden 27 cm, och längd om 2 meter som skulle stickas ihop. Tyvärr kan jag inte ge nån länk till mönstret då det är ett köpemönster. Och upphovsrätten sätter P för detta.Men en länk till där man kan köpa mönstret, kan jag bidra till :  
http://www.torgstenen.se/calippo-flatstickad-halsdukshuva-puls-och-benvarmare-beskrivningmonster-1445.html
Men varm och go blev den. Och nog blev Maria glad. Gott att dra runt nacke och huvud när det blåser snålt i vinterkylan. Fast i skrivandets stund är det + 3grader: Och regnet gör allt för att få bort snön. Så det bidrar ju till glashalka. Men jag håller mej inomhus. Har haft en vecka semester och nästa vecka också, hemmavid. Har vart ett år fyllt av olika jobb, både inom vården och montering. Så ledigheten var behövlig. Jag har tagit vara på stunderna och ägnat mej åt handarbete och jobbsök i blandad mix. Nya tag och äventyr om en vecka igen :) så det finns att göra. Nä, då var det dags att ta sig an 1:avsnittet av Stjärnorna på slottet . Ha det gott så länge så ses vi snart igen.
Kram Eva B


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0