Virkade rundlar, kanske ett underlägg för koppen :)

Ja, det får bli lite småpyssel emellan oxå, Så varför inte göra ett glas underlägg eller kanske en liten duk. Denna mäter 12 cm i diameter med garn som är virkat med nål nr 3. Givetvis finns en länk här nedan som visar hur man gör. Ja, stickcafét sätter verkligen griller i huvet på mej, här på nätet. Finns så mycket fint man vill göra, och så många kreativa människor som bloggar om just mitt stora intresse: att handarbeta. Kul att testa nya tekniker.I skrivandets stund tänker jag dra igång en sjal, till vår älskade granne, som kommer se om vårt hem och hund, när vi åker bort till min älskade lilla barnbarnstös Elvira på ett par dar. Ja, det är guld värt att få den hjälpen. Och att få komma ner till lilltrollet och krama om och mysa i snödrivorna. Jag längtar. 
Så det är bara att ta tag i görat, och få fart på stickorna igen. Ja, jag kommer naturligtvis att ta foto på jalen och en massa bilder på den lilla guldklimpen <3 Ha det jättegott så länge, och hoppas att ni inte sliter ihjäl er före julen.Det kommer en tid efter, som är ändå mysigare: Våren, mmmmmm man längtar.
Och glöm inte Ernsts julprogram, som startar till Söndagen klockan 20: 00 
Kramar i massor
Eva B
 
 
adaiha.blogspot.com


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0