Återvinning av plastpåsar

 
En matta som är virkad i plstpåsar :) Ja, allt som går att göra "tråd" av, kan man ju virka med. Och har man en hög med färgglada påsar så blir det så här kul. En sommarmatta, kanske. Här är den spräckliga delen, virkad av Rustas påse. Nån hade virkat en väska av systembolagets påsar. De går ju i samma ton. Det kan bli hur fint som helst. Klipp påsen i ca 2 cm tjocka remsor. Hitta en lämplig virknål ( här hade jag nr 8). Och öka med jämna mellanrum. Var observant på att du inte ökar för mycket på var varv. Då blir den vågig. Jag har lagt min för lite blkockning så den plattar till sej. Och det får bli ett sånt projekt som finns vid sidan om, allt annat. Kan ta evigheter att få ihop snygga påsar( eller färgglada. Men, men, jag har inte brottom. Det finns hur mycket roliga saker som helst, som jag pysslar med. Och om jag får bättre fart på min dator så blir det tätare inlägg också :) Kan ta flera timmar innan jag får in en bild här. Men jag får ta och ge datorn lite tid och städa ur den, så blir det kanske lite fart i den igen. Vi ses snart igen
Kram Eva B


Kommentarer
Pixi

Vad fint!Jag gjorde detsamma för et tpar år sedan, det skulle bli en stor badrumsmatta.. Allt gick bra tills den var klar!Det gick inte att gå på den!Hade knutit ihop ändarna o knutorna gjorde ont..så förbenat typiskt..men jag lärde mej iaf att aldrig knyta ändar igen.. men så trist när så mycket jbb gick till spillo men en dag ska jag göra om det ... =)

Svar: Ja, det är roligt att testa nya saker. Och det är ju av misstagen vi lär oss, även om det går en del till spillo i material. Jag har virkat in ändarna. Det i sig är lite pöligt, då denna virkning kan vara ganska trög med bara en "tråd". Så testa du, igen. Nu vet du vad dun inte ska göra ;) Kram
Pysselkorgen

2012-08-24 @ 17:40:00
URL: http://meandpixi.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0