Pyttipanna :)

 
Ja, detta är en Pyttipanna. I alla fall kallas den så, denna härliga lilla sjal, som man också kan ha som en halsduk. Längden överst är 114 cm. Och den är som bredast 33 cm. Men oj vad den var rolig att sticka. Jag ska ta en bättre bild sen så man kan se. Just nu ligger den i sträckning ( blockning ) så mönstret och sjalen kan formas för att användas. Man stickar spetskanten först och sen kör man vanlig rätstickning från spetsens långsida och upp till kant. Denna sjal har jag hämtat från stickcafféet som finns på f-b och bloggerskans sida är 
http://garnomera.wordpress.com/2011/10/16/dagen-sjal-4/
Där står beskrivningen. Ja, cafféet har verkligen en massa idéer , men så är det ju också en uppsjö av en massa kreativa personer där. Jag stormtriv. Önskade bara det fanns ändå mera tid att hålla på med handarbete. Något v det roligaste jag vet. Nä, dags för avspark mot jobbet. En kvällstur i dag och en dagtur i morgon, sen är jag ledig torsdag. Vi ses snart igen.
Kram Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0