Cupcacemössor till mina små bakelser <3

 
I helgen har det sannerligen firats. Fredagen firades med vännerna, och en nybliven 50åring. Lördagen fick jag sadla om till en förståndig mormor och mysa på ettårskallas för Bergatrollen Alva o Maja. De har hunnit bli ett år, och Maja har rest sej och går och går och går. Alva brukar se till att systern banar väg, och tar smällarna först. Sen kommer Alva sakta men säkert, förstbhasandes på rumpa, och sen krypandes som Mowgie, med rumpan i vädret. Och nu har Maja ställt sej, så kanske tar det några dar, så står Alva oxå. Älskade härliga fina ungar. De fick smaka sött för första gången oxå. Och jag kan lova, att det föll dem på läppen. De fullkommligt dök i fatet,med tårta. Lycka. Sen var det bus och pulkaåkning med mormor och farmor och farfar, dragandes på det två små charmtrollen på farmors hallmatta. Och de var så nöjda. Mössorna passade så bra, och de fick strumpor i samma färger, så de klarar den första kylan. Kanske kommer det fler strumpor ;) Ja, jag har en fantastisk familj runt mej, med många små och stora ungar. Och det är så härligt, när de små ser en och sträcker upp armarna mot en. Då smälter jag som smör. 
Nä, nu får jag fortsätta knåpa så saker och ting blir färdigt. Vi ses snart igen.
Kram till er från
Eva B
Här finns mönstret :)   whttp://www.365slojd.se/?p=7729 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0