Strumpor till lilla Elvira och en tröja till en frusen och tacksam hund :)

 
Ja nu var det längesen jag la in nått här. Men min dator har levt ett eget liv. Dock inte alls, i den stilen som jag velat. Men nåja, i skrivandets stund har det hunnits med en hel del på stick och virkfronten, som ej kan återges i denna stund. Tomten ska hantera detta först och även annat har blivit gjort, som kommer lite senare inpå tidig vinter. Men strumpor är alltid ett gångbart ämna att hantera. Det har ju blivit en hel del nya små frusna fötter. Och dessa små fötter växer och växer. Och då får stickorna jobba för glatta livet.
Vi har också en sån här liten Italiensk herre ( kan ej rasen) i vår nära krets. Och den lille herrn, som är modiga 15 hundår och stolt pristagare i allt han ställer upp i, älskar när det blir en tröja till honom. Han är riktigt frusen. Och jag tror nästan att han skulle kunna ligga inne under täcket hela vinter och hålla sej från både det stora och det lilla (toalett) om han fick välja. Han älskar att sitta i knät, och att gosa ner sej i en massa filtar och mysigt, och bara slappa. Men han älskar damer ( 4benta) Då har åldern liksom gjort honom till en silvertroffé, som stollt struttar iväg för att utforska sitt nya ämne. Visst måste en sådan fin herre ha nått fint att ta på sej. Denna pippitröja är ju som gjord för honom. Ser dock att sista knappen är missad att knäppas. Men det var en solig höstdag, så han frös inte ;) 
Hoppas att ni har det gott ute i landet och att fingrarna jobbar flitigt. Fast man måste inte handarbeta. Det går att bara vara och må gott i det oxå. fast jag gillar att hålla på att handarbeta. Så jaa, jag återgår till mitt så ses vi snart igen. Här kommer länken till pippitröjan till hunden oxå :
http://www.hemmetsjournal.se/hj/Reportage.aspx?id=43225
 
Kram till er där ute Vi ses snart igen
Eva B
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Jennie

Jag tycker att det var em mycket stilig herre, men jag är lite avis för han har en sådan fin Pippitröja! Jag letade ihjäl mig efter en sådan på Ullared och min bonusdotter fick sin privata stulen ur sin kundvagn på Ullared.
Tyvärr jobbar inte fingrarna flitigt för det är så mkt annat man ska hinna med, men jag önskar att jag får lite mer tid snart

Ha en bra dag
Kram

Svar: Japp, en ståtlig herre i sina bästa år :) Jag hade en när jag var ung. Kanske det blir tid att sticka till mej oxå en dag. Men just nu finns det så mycket annat att handarbeta med, så jag tar det vid senare tillfälle
Pysselkorgen

2012-11-15 @ 08:17:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0