Värmande för "gamla " <3

 
Nu är 50-åringen infirad och kalaset blev lyckat. Vi hade pysslat och knåpat några veckor innan stassen var helt färdig. Blus,kjol, zebrapälsmössa och väska är fynd från Erikshjälpen. Plånboken ett marknadsfynd. Smyckesfodralet är ett omgjort och pimpat glasögonfodral. Mamelucker sjal och handledsvärmare har jag stickat. Och så fick hon ett par lårlånga underbara stickade strumpor som väninnan strickat. Som vi har skrattat när vi grejat med detta. Lilla tanten fick sej en tur i närliggande by, för att inhandla mat till oss, i byns pizzeria. Med plånboken fylld av småpengar, lyckades hon lösa ut oss. Och sen en tur till byns spelhåla, för att göra ett litet kärringlotto. Så kanske är vi, tre små gummor, onödigt rika i denna stund. Men det var en härligt rolig kväll och natt. Ja, nu är det bara att knåpa på med nästa evenemanger. Hoppas att ni överlever den grå väderleken och njuter i fulla drag av fritiden, med det ni önskar att hålla på med. Jag återgår till min fritid och återkommer med slutprodukter lite längre fram.
Kram på er alla 
Eva B


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0