En tur till Lidköpings tygmässa :)



 
Ja, så här går det när jag åker på tygmässa med mina goa vänner :) En liten hög med små bedårande nystan som ville knyta bekanskap med mitt redan fylda pysselrums, andra garn :) Men det är inte farligt. Gäller bara att klura ut vad jag ska ha detta till. Kanske nån som har ett tips? De två bomullshärvorna som ligger i botten, kommer jag nog att satsa på att virka afrikanska blommor med. Det blå/rosa Lovegarnet är som en bredare remsa,men jättemjukt och oregelbundet. Hmm, Linea garnet glittrer och är ganska tunnt. Och vilmagarnet är med mjuka fransar och det är fyra nystan. men det är så himla mjukt, att jag inte kunde låta bli. Till sanningen hör, att det var INTE på mässan dessa små raringar fanns. Nähä, kanske såg vi några skyltar med loppis, och det är ju poppis ;) Underbart, och vi är av samma skrot och korn, vi tre handarbetstokiga damer. Då blir det så här. Vi har i planerna att svepa in på mässan som går av stapeln i Göteborg om nån månad också. Är jag ledsen för det??? Inte :) Med dessa vänner så kan vi gå hela dan om det kräs, föratt göra våra fantastiska små fynd. 
Så, nu gäller det att hitta en plats så de små nyförvärven inte rymmer här ifrån. Ha en fortsatt härlig dag och kram från mej. Vi ses snart igen
Kram Eva 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0