Variation av strumpor, ett måste när de blir många

 
Hej
Ja, då har jul och nyår passerat och vi kan konstatera att det blev lite vit vinter ändå. I veckan som gått kom kommunen och tog bort en stor björk bakom huset. Den hade kunnat göra rejäl skada om den rasata mot huset.
Ni kan se den här på bilden, vi den högra skorstenen, och grenar ut sej , som synes vid garaget. Så de två bamsiga grenarna gick ihop till en redig stam som barnbarnet stod på. Hon hade en halv meter runt sej, när hon stog i mitten. Bilden är från vintern för ett par år sen. Nog tjatat om den björken, men det blir ved att ta till vara på.
Med vinter följer jul och den sedvanliga tillverkningen av strumpor. Jag letar med ljus och lykta efter nya mönster, då det brukar bli en 15-20 par/år. I år hittade jag detta roliga mönster. Som att knyta en lång stövel. Och väljer man att ta olika färger så blir det i sej en trevlig effekt. Till vuxen har jag använt stickor 4,5 och 100 maskor med Rustas Helengarn. Och mönstret finns här. Och lite längre upp på den bloggen finns det även för små fötter :)
 
 
Tyvärr fanns ingen modell med strumpan på sej. Men ni ser på mönstrets ursprungsblogg, vad käcka de kan bli.

Just nu befinnar jag mig i hemmets lugna vrå, och kurerar mej från en enveten förkylning. Den är mycket bättre. Men hosta och näsa segar sig. Nåja, snart på benen igen. Men tills vi ses igen så säger jag : Ha det gott och kram. Nästa inlägg med juliga tips kommer snart igen :)
Kram Eva B
 
 


Kommentarer
Anonym

Tack för alla fina strumpor vi fick!❤ kram Maria

Svar: Åh, hoppas de passade bra. Kanske ett litet fota på tre beklädda fötter <3 Kram till er
Pysselkorgen

2016-01-07 @ 20:43:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0