LCHF-knäckebröd på solrosfrö :)

Knäckebröd.
2 dl sesamfrö, skalade
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2 dl riven ost
3 ägg
Blanda alla torra ingredienser först.
Rör i resten av ing.
Bred ut smeten tunnt så det täcker nästan hela plåten .
Sätt in i ugnen i 225 grader, 8-10 min.
Ta ut brödet o skär i rutor.
In i ugnen igen på 75 grader i ca 2 timmar för att torka.
Jag tog 2 dl solrosfrön i stället för sesamfrön. Och det blev väldigt gott. Stryk ut smeten så tunt du kan så får du ett supergott knäckebröd som är mycket nyttigt. Jag älskar detta. Det tar 2,5 timma med gräddningstiden. Men det är ingen förstörd tid. Ja, detta rekomenderar jag verkligen. Ha en fin lördag, så pysslar jag vidare. Tänkte se om jag kunde få ihop lite egentillverkade julkort till jul. Blir det nått av dem så kommer de givetvis med på ett uppslag. Vi får se ;)
Kram Eva B
Knäckebröd.
2 dl sesamfrö, skalade
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2 dl riven ost
3 ägg
Blanda alla torra ingredienser först.
Rör i resten av ing.
Bred ut smeten tunnt så det täcker nästan hela plåten .
Sätt in i ugnen i 225 grader, 8-10 min.
Ta ut brödet o skär i rutor.
In i ugnen igen på 75 grader i ca 2 timmar för att torka.
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0