Första barnet är här <3

Nu har det första barnet kommit till världen, i den rad av ungar vi väntar i höst :) En liten Tyra på 3600 gram såg dagens ljus i går morse klockan 3:40. Grannpojken har blivit pappa till sin första dotter och allt gick så bra. Han kom och visade bilder sent igår kväll. Hon är så fin det lilla knyttet <3 Nu kan jag börja dela ut allt jag pysslat med sen tidigt i våras. Här är paketet med kofta med kapuchong och tre par strumpor. Koftan blev till denna lilla tös. Den var tänkt till min fina systerdotters lilla underverk. Men när hon väntade två, fick jag göra en omprioritering. Och min älskade mormors goa syster på 82 år stickar ed stor glädje två av varje. Jag gillar mössor vantar halsdukar och filtar att handarbeta med.
Och Täcket i bakgrunden var tänkt till detta lilla barn från början. Det är gjort enligt blockhusteknik med lappar och är inte riktigt färdigt än. Ni ser bara 1/4 del av tacket som blir ca 150 x150 cm. Det ska bli ett täcke att ha på golvet för den lilla att ligga på. Jag kommer lägga ut det i helbild den dag jag är färdig. Så nu är det bara att köra på med nålen och sy alla rutors kanter på baksidan för hand. För nu är det första av alla våra små fina underverk här. Grattis Maria och L-G till en fina lilla dotter <3
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0