Koftor för sommar- och höstkvällen

 
 
God förmiddag.
Ja nu var det ett tg sen jag la in nått. Har vart en del jobb, men nu är det tid över :)
Här är koftor jag haft från ett gammal mönster från en Hemmets veckotidning från 80-talet. Koftan har jag gjort i ett tidigare inlägg här. Fast då i vit bakgrund med lätta pastellfärger, till granpojkens lilla dotter.
Nu var det tvillingarnas tur att få lite armt om ryggen. Och det kan sannerligen behövas. För här var det bara 4 + grader i går morse 1 juni. Idag har mätaren orkat upp till ca 12 grader nu på förmiddan. Men man har lovat bättre väder framåt helgen. Ja, kanske lagom till stundenternas upptåg och avslutning i slutet av veckan.
Nä, nu får jag fortsätta knåpa på med handarbete. Håller på med "egendesign" nu. Så det kan väl bli lite spännande. Har ju provdockor jag kan ta till, när tron att de är mindre än vad de är, slår slint.
Nu håller vi tummarna för att sommaren återvänder snarast och vi får njuta av sköna solen, snart igen. Tills nästa gång önskar jag, mycket värme och lite ledighet till er som kämpar på tappert.
Och naturligt vis en kram
Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0