Varmt till sonen, barnbarnet och brodern :)

 
 
 
 
Lite stickat till familjen igen. Det är ju fortfarande vinter :) I helgen har jag haft mina ungar och barnbarn hemma på besök. Och jag kan säga att det blir ett oherrans tyst hus, när alla har åkt hem till sej igen. Och kvar på strappan står man och ser bakljusen och en tår faller. Nä jag kommer aldrig vänja mej vid avsked. Men skype finns, och vi kan ha dem nära fast det är 35 mil åt var sitt håll på ostkusten, som de bor. Men i helgen har vi fått haft dem hos oss. I går morse, hade vi lilla barnbarnet Elvira 11 månader, inne hos oss på morgonen. Det var bus och prat och vällingmys nån timma. Sen var det för mycket fart i kroppen för att mysa med oss"gamla", så vi gick upp. Frukostbordet var fullsatt. Helt underbart. I dag morse, blev det mys i köket, med välling och farfars hembakta bröd, och en massa tjatter. 3 timmar senare var de alla iväg, på väg hem till sina egna hem. Så gissa att det blir tomt. 
Men pappa och dotter fick nått varmt på sej. En fuskolle till far, och en lila pippitröja till Elvira. Här är ett mönster på pippitröja :  http://www.falkgarn.se/images/monster/Skotte_Pippi_barn_23475_973.pdf
Och även mönstret till fuskollen finns på :   http://media.jarbo.se/patterns/pdf/7-18_low.pdf
Så, nu är det lite och greja med här hemma. I morgon ska jag börja jobba på det jobbet jag var på, i höstas. Så nu blir det ordning på torpet igen. 
Men kvällarna är fria att sticka på, så vi ses snart igen.
Kram Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0