Semester och vinterarbete

 
Hej

Har haft en vecka där jag försökt hitta tillbaka till lugnet och semesterkänslan. Mycket har hänt denna vår, som stundtals gjort mej ledsen. Som ni vet gick en vän bort, och jag har haft så svårt att fatta att hon inte finns mer. I veckan, som snart är slut, begravdes hon. Och ja, nånstans så måste jag se att livet går vidare, i allt det vackra och fina som finns. Minnen från henne kommer för alltid finnas kvar.

Men jag återvänder sakta till livet, som jag älskar och vill finnas i. Och mitt intresse för handarbete, tar aldrig slut, även om det ibland tar stopp, och jag bara sitter rätt upp och ner. Utan att göra ett skapandes grann. Denna veckan har fått gå till att bara varva ner efter en mycket hektisk vår, på jobbet, bland annat. Jag är otroligt glad för att jag från och med nu, är t,v anställd. Det beskedet kom som ett ljus över allt som varit.

Jag fick en liten nostalgiknäpp, och har plöjt igenom "Hem till byn" under några veckor, på svtplay. Och under den tiden satt jag och virkade mössor och fuskollar till Elvira. Ja, de kommer värma gott i vinter. Allt är virkat och stickat i Tanjagarn 100 % acryl, och Helenegarn. Även det 100 % acryl.
Mössan är egenkomponerat mönster. Fuskollen är stickad på rundsticka 5 och 72 maskor i 20 cm. Sen stickade jag fram- och bakstycke för sig. Jag la upp 6 maskor i var sida för att få en liten axel. Därefter stickade jag ca 15 varv och avmaskade. De är gjorda i en r och en a, hela tiden.


Men nu är det semester. Första veckan avverkad, men 3 är kvar. Och de kommer att fyllas med det som morgonens första ögonblick, känner. Inga planer, bara vara, finnas , och må så gott det bara går. Hittills har vi ju haft en alldeles fantastisk väderprognos. Och blir det regn en dag, då hälsar vi på vänner, eller bara sitter här på verandan och har det bra. Nu ger jag mej ut i fredagens timmar, och stökar lite. Vad det bli??? Ja, det vette katten. Men troligen känns det gott i kväll, oavsett. För ledigt är det ett tag till. Kram till er alla <3
Eva B


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0