En liten favorit har fötts, bland garn och förkylning

God morgon i vintervita Sverige. Ja kylan hänger i, lika så förkylningen. Men det blir bara bättre och bättre. Efter nattlig upp-pallning med kuddar, så halvsatt jag och sov. Det gjorde gott. Och bra hostmedicin hjälper också.
Lilla Greta har en väldigt stor favorit på TV. Mim Mim heter han. Och när han dyker upp på TV, så spricker hela hennes ansikte upp. Hon tittar lite blygt på oss, då hon förstår att vi iaktar hennes reaktion. Men blicken faller snart tillbaks till hennes älskade Mim Mim. Så här ser han ut i "verkligheten"
 
Så jag fick en förfrågan , om vi på något sätt kunde få till en egen Mim Mim. Vi googlade mönster och bilder. Men det fanns inget att hitta. Så det fick bli till att gå utanför den berömda boxen. Fantasi och sök efter delar som liknade honom, blev en skattjakt för oss. Till slut fann mamman, benen och delar av kroppen i ett annat mönster, på ett annat djur. Och det fick bli lite ändringar i det
Bilder av honom, fick utgöra resten av mönstret. Och mycket fantasi, och upprepning och notering för att kunna göra ett mönster, blev resultat Mim Mim feån Skaven. 
 

 
 
 
Ja, här är han. Han hoppade runt på olika ställen för att visa sina bästa sidor. En stund kikade han ut genom fönstret för att se om han kunde se Greta. Men nej, så de fick en snabb kontakt via Skype, och ett litet ansikte, nyvaket och förundrat, tittade på sin vän. Jag såg ett litet leende, och jag hoppas han blev godkänd. Det ser vi när vi möts nästa gång
Och så mönstert: Ja, jag måste verkiligen försöka renskriva det, och göra lite justeringar. Så när det är klart, då dyker det upp på ett eller annat sätt. 
Kram Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0