Återbruk och andra användningsområden, än det tänkta :)

Hej 
Ja nu är första etappen av tre, klart. Lapptäcke från en vänns mammas tyggömmor blev klart i torsdags. Och en baksida blev till av en flisfilt. Det ska bli två täcken till, till möblerna i hennes uterum. Gott att vira in sej i när man gärna vill sitta där i det ljusa härliga rummet, men det kanske kan bli en anings kyligt, sena kvällar. 
Detta är bara gjort av enkla rutor ca 20 x 20 cm. sen kantat med en remsa från något tyg som ingått i täcket. Det största jobbet är nog när kanten skulle sys för hand, på baksidan. 
 
 
Här syns kantbandet.
 
 
Och baksidan med flisfilt och den handsydda delen av kanten
 
 
Och som tradition och en önskan, så ville huskocken ha ett ljus av servetter han köpt. I löndom satt jag i min vrå och decopagade det, lagom klart till påsken.
 
 
Och jag måste visa det senaste tillskottet av uppdatering av mitt redan så fina kök. Som av en händelse och en önskan sen många år om nya köksstolar.... dessa raringar sprang vi på, på loppisar. Och där de stod, sa de mig " det är vi som ska hjälpa er genom fika och middagar" Jaa, de blev så fina. Dynorna hade sett sina bästa dagar. Så en gardin från längesen som inte använts under många år, fick se sin glans dagar igen. Jag är så himla nöjd. Bara plocka bort det gamla, klippa till det nya, häfta fast, putsa upp stolträverket med teakolja, limma fast tassar under stolsbenen. Så nöjd. Det var det som saknades köket för komplett känsla. Och det blev de finaste stolarna, till en bråkdel av priset för nya, masstillverkade opersonliga stolar. 
 
 
Med detta sagt, så kan jag bara önska er alla en alldeles härlig och fin påsk. Nu stormar vi rakt in i våren, med allt vad det innebär, med pollen, sol, värme, regn, åska, och mycket utevistelse i naturen. Vi ses snart igen
Kram Eva B
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Men Ewa,,,
Vilken underbar blogg du har. Jag vill bara läsa mera. Vilken jul och riktigt kul med tomteparaden och den mysiga stubben.
Du beskriver allting så fint. Önskar jag var barn på nytt nästan och att jag fick sitta i någons knä och lyssna på saga efter saga... 🤗👌💕

Svar: Åh, tack snällaJulen är speciell. Bara släppa loss det lilla barnet i sig, så kan vad som helst hända.
Tack för dina fina ord <3
Pysselkorgen

2018-10-26 @ 20:38:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0