Ett brev på posten till Elvira Varm kofta och fuskolle

 
 
Ett brev betyder så mycket :) Ja, har man mil efter mil till en älskad lite unge och familj, så är posten ett bra hjälpmedel. I veckan fick Moster Pippi klart koftan till Elvira. Och visst blev den helt sagolikt fin. Jag började på den, men insåg snart att detta krävde koncentration . Och som tur är, har jag min fantastiska mormors syster ( moster Pippi) som älskar att sitta med handarbete. Och ska det då bli till några små änglar, då är hon riktigt nöjd. Och hon kan sin sak. 84 år ung, och en gnista till livet, som gör mej glad. Och koftan passade. I fredags fick lilla Elvira ett paket på posten, i sitt namn. Men koftan och fuskollen. Fuskollen var något tajt i avmaskningen. Men mamma skulle fixa med att ta upp sista varvet och göra en stretchavmaskning. Men den passar men känns när man drar på. Får försöka ladda upp med lite såna här grejor inför nästa vinter :) 
Nu har Elvira också lärt sig att stå, utan stöd. Hon fyller 1 år den 9 februari, så nu börjar det röra på sej. Vi är så glada för att Skypen finns och att vi kan vara med och se och finnas, även om vi finns på håll. 
Idag väntas besök av en något äldre dam. Tyra snart16 månader kommer på besök och ska hämta sina fuskollar. 
 
Där har vi dem. De har legat klara ett tag. Men alla har att göra och tiden flyger. Men idag får vi ett besök av dem. Så det blir lite go mat och underhållning av allas vår Tyran <3. Nu har det börjat snöa här också. Det faller fint snö som ökar i styrka. Men vad gör det. Jag har ett varmt gott hem, mat och massor av garn så jag har allt jag kan önska. Och det är inte lite det. I morgon blir det jobb på Norautron. 2 veckor gjorda och 3 kvar, som jag vet i dagsläget. Men jag hoppas på mer. Jag trivs som fisken i vattnet. 
Ha en riktigt skön söndag och må och mys i era slott och kojor. Huvudsaken är att man är torr om fötterna som Alfred i Emil sa :)
Kram till er
Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0