Stickad kofta till tvillingarna

 
Efter att ha pratat med mamma till dessa två små änglar, har jag fått ok att lägga ut bild på dessa två härliga solstrålar.  Ja, solstrålar i ordets rätta bemärkelse. Och kommer kameran fram då ler Alva ( i rött ) det allra vackraste hon kan. Och inte gör det leendet sämre att de har smilegropar heller. Charmtroll till tusen. Och jag är deras bonusmormor. Det är min systerdotters underbara tvillingar, och jag är mormor Eva <3 . Och det är dessa som jag kallar Bergatrollen. För de bor mellan bergen och är ena riktiga trollungar <3. Denna bild är ca 6 månader gammal. Då var de ca 9-10 månader gamla. De har nu hunnit att lära sej gå och busa och prata. Och ibland, när jag pratar med mamma, så ska de också prata. Och jisses vilka förtroliga samtal det blir. Ibland så lågt att jag inte hör vad de säger. Och mycke puss på telefonen. Ibland är de bara tysta och lyssnar. Jag hör mamma i bakgrunden berätta hur de reagerar :) Stor lycka för dessa älskade ungar. Vi har riggat upp Skype, så vi kan va i bild och smatal med vårt lilla barnbarn i Kalmar också. Och hennes mor och far. Det är härligt att prata med dem fast de inte kan så mycket ord ännu. Men vi och de finns nära trots de långa milen. Jag har pratat lite med Bergatrollens mamma, att kanske vore det nått mellan oss också även om det inte är mer än ca 1 mil emellan. För det är så roligt att se dem man pratar med. Och ungarna kan va med på ett annat sätt. Inte som en ersättning för besök, men som ett komplement. För helst skulle man vilja finnas nära hela tiden. Men alla har nog med sitt, så man får ta de stunder som blir. Men jag är otroligt glad för skypetelefonin.  
Oj, ser att koftan på Maja ( mörkblått/lila) att knäppningen är lite sned. Kan bero på att jag inte stickat knapphål, då jag tycker att de gärna vill bli stora. Mönstret kan jag inte ge ut. Är från en bilaga i en Allers från 80-talet. Upphovsrätten ska man vara rädd om. Men själva randningen( färgen) är lätt. 1 rät och en avig med färgen från rätvarvet. Sen ett varv avigt (färgen) och nästa varv 1 rät och 1 avig. Sen går man över till bottenfärgen igen. Otroligt lätt men effektfullt mönster tycker jag. 
Nä nu ska jag bli klar med nästa projekt, och hoppas att det finns närvarande modeller eller vad som krävs. Alltid roligare när det syns att det går att använda.
Vi ses snart igen
Kram Eva B


Kommentarer
Jennie

Bästaste finaste farmor Eva, så fina tjejerna är i din varma fina kofta! Underbart att se. Leendet smittar av sig ; )

Ha en underbar dag
// Jennie N

Svar: Hej Jennie.Till dessa guldklimpar är jag bonusmormor Eva <3 Ja, de kan konsten att få en att smälta. Och man blir alldeles varm i hjärtat, när de små armarna sträcks mot en, och de vill upp. Det är värt allt i världen. Stor lycka i mej att få finnas. Önskar bara att dygnet vore längre, och kraven mindre och ekonomin bättre. Då kunde man prioritera på ett helt annat sätt. Men de finns här, och vi pratar i telefon så ofta det går. Maria är så mån om att alltid vara vid min sida, och där finns de små klimparna oxå. Och det är jag så glad för. Älskar alla mina små gulliga ungar i när och fjärran <3
Pysselkorgen

2013-01-21 @ 12:23:09
Jennie

Ja, och du är världens bästa bonusmormor! Bättre kan de inte ha!
Blir lite "avis" (missförstå mig rätt)eftersom man bor så långt bort och inte kan få mysa med dem, men man får skämma bort dem så gott man kan på annat sätt.
Önskar dig en undrbar dag

2013-01-22 @ 07:11:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0