Bollero från långt tillbaka i tiden

 
Ja, nu var det ett tag sen igen som jag var här. Har börjat på nytt jobb, och det är 5 veckor kvar på vikariatet. Sen får man se vad som händer. Det löser sig nog. Finns ju lite gammalt och lite nytt att plocka tag i, så det ger sej, när den tiden kommer. Ja, det har sannerligen vart mycket att lära den tid jag varit där. Vissa kvällar har jag bara slocknat här. Och väldigt lite handarbete har det blivit gjort.
Men denna bollero fick jag med mej från mitt föregående jobb, för att klura ut hur den är gjord. Ja, det var inte denna jag fick med, utan en annan, i ett tungt mörkt glittrigt garn. Fast mjuk och behaglig. Tjejen som hade den, har lånat den av en vän, som i sin tur ärvt den av sim farmor, som inte längre finns i livet. Denna arbetskamrat frågade om det var svårt att lista ut hur den var gjord. Jag tog med Bolleron hem, och började systematiskt gå igenom den, varv för varv. Nä det var inga konstigheter, och jag skrev upp ungefär hur den var gjord. Och här är den. Klar, men med helt fel garn Jag har tagit något mjukt stickgarn av ungefär samma tjocklek som orginalet. Men det kan ju inte bli ett sånt vackert fall, som det blev med orginalgarnet. I båda sidorna är det virkat, så att det bildar en höger- och en vänsterärm. Så den ligger fint på.
Men jag sa till hon som lånat den, det tuffaste blir nog att hitta ett garn som gör den rättvis mot orginalet. Men hon är ute och letar och jag kan gladerligen ta itu med nästa projekt. Vad det blir får tiden utvisa. Några jobb ligger här och väntar på att få bli färdiga. Så snart kanske det dyker upp nått nytt. Men först måste jag bli kvitt meín envetna förkylning, så det blir som det ska va igen.
Ha det gott så länge i den kalla snöiga mars månad, så se vi snart igen
Kram Eva B
 


Kommentarer
Anonym

Säger bara det - grymmaste kollegan i stan! Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid ; )
En otroligt vacker bolero! Jättefin och säkert jätteskön att ha över axlarna
Jobbmässigt ska du se att det kommer att löa sig - på ett eller annat sätt! Det är jag övertygad om.
Gällande din förkylning ska du dricka Ingefära - te. Antingen river du färsk ingefära i en kopp te eller så tar du en halv tesked krydda i en kopp te och sen garanterar jag att du är av med förkylningen. Men tet ska drickas på kvällen för ingefäran gör att du kommer att svettas som en häst! ; )
Krya på dig

Svar: Tack för tipsen Jo, hostan sitter ju alltid en stund kvar. Men jag får ta till med denna huskuren. Ja, det är sannerligen roligt att få se om det går att lösa olika önskemål. Älskar att handarbeta. Och jobb löser sej nog, gäller bara att söka och söka. Ha det gott, och tack för tipsetMvh Eva B
Pysselkorgen

2013-03-21 @ 06:40:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0