Värmande gott om ryggen som sjal eller halsduk

 
Hej! Tror att vintern gör sig påmind i vårt land igen. I morse var det -7 grader. Och buhu vad jag längtar till sommarens varma morgnar igen. Men inte hänga läpp för det. För i går hade jag en riktig julkänsla i hela kroppen. Utanför låg frosten som en vit tunn flor över naturen och solen lös försiktigt på trädtopparna. Dagen innan var jag var ute och knöt ihop 1 granriskrans och en liten lingonkrans. Och igår gjorde de sig fint i det vita landskapet. Lingonkranser hänger nu på dörren. Men igår fick jag julstädat och tvättat fönster i hela huset. Gardinerna ( som är min Akilleshäl då jag hatar att byta dessa) fick en resa till tvättkorgen och nya juliga skulle upp. Jag drog i gång vid 10-tiden. Och strax före 20 i går kväll, var jag klar. Det spelades jullåtar på Spotify och jag virkade lite omtag till gardinerna och njöt av den härliga känslan, i mitt härliga pysselrum. När gubben kom hem och sa " här var det verkligen julkänsla", gissa vad som hände då? En växande glädje- och känsloklump växte upp i mej. Den blev så stor, så till slut fick jag in i rummet och testa det halvfärdiga omtaget. För känslorna och julen svämmade över och tårarna rann. Gubben sjavade efter och pratade på, mot min ryggtavla. Jag grät tyst. Som Maria skulle sagt, jag" fingrät" :). När han gick ut i köket fick jag snabbt in i vardagsrummet och skruva ner musiken. Det är något alldeles särskilt med julen och stöket. Kan inte lova att det sköts droppfritt resten av julen, men jag kämpar tappert. Och till julen kommmer grabben och hans familj hit och blir kvar nån vecka. Det ska bli alldeles underbart. Ska bli kul att se tjejernas första jul ihop <3
 
Snön som kom i veckan ligger kvar som ett litet tunnt täcke. Men i kväll kom +7 grader. Så i morgon är nog pudret borta.
 
 
Denna snäckskalssjal virkade jag nu i höst. Glömde lägga med länken sist gång
Mönstret finns här : http://saannisdesign.se/  Ett mönster man snabbt kommer in i. Värmande och go sjal. 
 
 
 
 
Och här är en sjalhalsduk. Jag hittade en bild på nätet. Och den såg riktigt mysig ut. Så det var att sitta och fnula och fundera en stund. Snarlik orginalet, men tagen ur huvet. Så det är inte min idé. Men så härlig passform. En kvinnlig fuskolle. Gott till vintern. Denna är en vän ägare till idag. 
Just för tillfället håller jag på att påtsticka strumpor till mej. Och hur kontigt kan det va att få sig ett par strumpo själv. Det går INTE. Hittar allt möjligt annat att greja med. Har gjort en halv strumpa. Nu ligger den där och blänger på mej. Nästan som den önskar att vargavinter ska slå till så jag får känna på kylan. Ja, jag ska, men inte nu.
Idag var vi hos goaste grannarna och tog en kopp kaffe och pratade bort en stund. De är så härliga. De är 25 år äldre än jag, men så härliga och lätta i sinnet. Varm känsla sprider sig, när skratten ljuder i huset. Har vart och fyndat lite på loppis också. Fynden har tagit sig en simtur i badkaret och frisyrerna ska fixas i morgon. Dockorna har gjort intrång i det Skavianska hemmet. Dottern hatade dockor, så det fanns ingen här när hon var liten. Men nu när det finns nya små tjejer så kan vi köpa det. Kanske blir det lite stickade och virkade och sydda plagg också. Nä, nu är klockan närmare 23, och dagen har vart full av fart och fläkt. Dags att natta. Men vi ses nog snart igen. Tills dess skickar jag en kram til er alla och envar
Kram Eva B
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
maria

Ååååååå en sån fin sjal med knappar önskar jag mig, tänk så fint i grått!:) å snart är det ju jul, bara en sån sak;) ;)

Kram finaste♥♥♥♥♥♥♥

Svar: Ja, visst är den fin. Får ta ett snack med garnbutiken, så får vi se ;)
Pysselkorgen

2013-11-27 @ 11:59:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0