Pyssel för ungarna, lagom till jul

 
Hej
Ja denna helgen har erbjudits sällskap av stora mått. I går eftermiddag dok tre små sällskapssjuka tjejer till mej. Gott det, för jag var lika sällskapssjuk också. Det blev mys i soffan, barntv, kalender, popcorn. Sen var de redigt spända på att få sova i våran himmelsäng. Och de slocknade snart efter resonemang, hur allt var hos oss. 
På morgon stundades tomtegröt och hembakt bröd. Och sen väntades det så, innan vi kunde ta itu med lite pyssel. Och de som vet hur jag bor, har ju en aning om mitt garnförråd. och inge småtrådar slängs heller. och i dag kom de verkligen till pass. Dessa  "tomteluvor" passar ju alldeles perfekt till sl´tundande storhelg. Och för att göra dessa hittar ni mönster här
O
ch det finns en uppsjö av liknande mönster. Men prova gärna. För de blir otroligt söta att pryda flaskkorken med :)
 
 
 
 
 



Och här sitter Maja och funderar på vad nästa pyssel blir. De är otroligt tålmodiga och villiga att greja med pyssel. Nu kom de tapetkataloger som min gubbe tog hem för nått år sen, väl till pass. Vi letade upp tapeter som hade lite juliga färger, och ritade cirklar i storlek som kan bli lagom till en liten korg.
Av två cirklar får du till ett hjärta genom att föra dem samman och limma, så de bildar en korg. Och ett litet handtag som kan häng korgen i en grangren. 
Vi är ju lite blingtokiga, vi tjejer, så det fick bli en liten men välprydande glitterinsats, på var sida om hjärtat. Allt är ihopasatt med lim och tape.
Och dessa blingrullar finns just nu att köpas på Rusta. Endast ca 20 :-, och det fanns sorter att välja på.
Så Om det känns att ni har tid över, så greja ihop några hjärtan, och kanske lite hemgjort godis i dem
 
 
 
 
Nu vankas söndagskväll. Och i morgon dyker sonen med familj upp hos oss. och det kommer bli mysigt.
Så jag pillar till det sista jag tänk göra, så ses vi snart igen. Tiss dess : Kram och ha en underbar jul <3
Kram Eva B
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0