Strumpor och hjälpmedel

  Hej igen :)
Ja, så här års så kan det ju tänkas att det stickas en och annan strumpa. Och lite annat. Men ni vet ju, före jul så blir det liiiiiiiite knöligt att visa vad som sker inanför dessa dörrar. Men här är i a f ett par redigt tjocka fotvärmare i hundra procent fyrbent ull. En vän till min käre bror, är så frusen, så nu botade vi det för ett litet tag :). Vi får hoppas de passar
 
 
Och nöden är uppfinningarnas moder. Har lite känningar av trötta händer emellanåt, och har ju stort intresse av både handarbete och .... ja, facebook.
Och hur kan dessa då hjälpa varandra, för att i slutändan hjälpa mej. Jo, jag har en dröse av grupper jag är med i som liksom jag, gillar garn och sånt där. Och där såg jag nån som använt en uttjänt bläckpennas hölje, för att få ett grövre grepp om den ynkliga lilla virknålen.
Tadam, rota i lådor och papperskorgen i pysselrummet, och där låg den. Den, för länge sedan torra tuschpennan, fick nytt liv.
Bara genom att ta bort den torra tuschspetsen, så kunde jag trycka in virknålen i det mystiska innehållet i pennan. Och där hade jag den rediga virknålen klar. Har kikat efter sånt här hjälpmedel på olika sajter. De ligger runt  125 kronor, utan virknål. Hmmm ( kan man ju köpa garn för ;)  ). Jo, andra som tillverkar ska ju också leva, men inte på mej, kände jag. Och det där slit och släng, byttes mot poppulära recycling ( återvinning) Sånt gillar jag <3.
Och jag hittade också en bild på en jättesöt löpare, som en vän lagt ut i samband med att han visade en del av sina intresse inom konst/återvinning. Undrar om han känner igen den ;) Så jag förstorade upp den bilden, och återskapade ett mönster, så som jag tror den är virkad. Så spännande :)
 
 
Men jösses. Har jag fnattat ur totalt :) ? Ja, ibland så jobbar den lille goe hjärncellen alldeles otroligt bra. Och då händer det att jag mökar runt i grejorna här hemma och hittar på saker. För fantasin är det inget fel på. Kanske undrar ni vad det ska bli...?  Ok, jag återkommer med det, lite längre fram. Och det är väldigt roligt <3 
 
 


Och tills dess så önskar jag er en alldeles fantastisk jul, hur än ni kommer fira den. Bara ni själv är nöjda. Själv väntas det hem både barn, och barnbarn. Och bestämt så tror jag att tomten har vägarna förbi. Så vänner, ha det gott. Vi kanske ses snarare än ni anar <3 
 


Kram Eva B
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Dina sockar är helt underbara... Värmer mina frusna fötter! Har fått två par, de senaste är dom som är på bilden... Jättefina o jättegoa!!

Svar: Åh, tack. Ja, hoppas de värmer gott. Min bror vill alla väl, och kan jag bidra med stickor och tråd, så känns det gott. Tack och ha det så bra :)
Pysselkorgen

2015-12-12 @ 15:28:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0