Fortsättning på sockstickmaskinsäventyret

Men åh, jösses vad jag är nöjd :) Äntligen har jag, med mycket stöd av min fantastiska lärarinna, fått till ett par strumpor i goaste tunna ull. Och jag hoppas verkligen det blir flera gjorda.
Men det är inget jag är säker på att fixa för egen del än. Så jag får knevla vidare med hjälp. Men övning ger färdighet.
Och jag ska på egen han försöka mej på lite stickning, med enbart cylindernålarna. Allså ingen resårstickning. Där är det mer moment. Men man får ta det i lagoma doser.
Men jag är så nöjd. Och mönster..... jag har bara lyssnat på min ledsagare " 5 varv skräpgarn, 75 varv resår....." och gjort som hon sagt. Och även skrivit, så lite ska jag plocka med själv. Jag är så nöjd :)
 
 
 
 


 
Men vi ses snart igen. Kram Eva B
 
 

 
 


Kommentarer
Eva

Så har jag ju en duktig elev också! Sockarna blev jättefina. Sticka på....

Svar: Du kan maskinerna, jag försöker :) Tur du är tålmodig :)
Pysselkorgen

2016-02-14 @ 11:58:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0