En kompis får en kompis

Hej

Mim Mim har fått en kompis. Men först av allt, Mim Mim har fått nya öron. Jag fick justera dem med att virka dem hårdare. Och det löste jag med en mindre virknål, så de blev styrbara. Hoppas att de passar bra :)
 
 
 
 Japp, det ser fint ut. Jag har inte hunnit sätta ihop något mönster. Men hoppas jag får till det, snart
 

Här står Mim Mim med sin nye vän. Och visst ser de nöjda ut. Och det är väl inte så konstigt. De ska ju ganska snart få träffa sina nya vänner, Elvira och Greta. Och jag kan tro att de får det bra där, hos dessa gulliga små tjejer.
 
Jo, Elvira älskar ju Minion. Och där hade jag tur. För här fanns mönster att tillgå :) och det hittade jag här 
Men lite justeringar behövdes på minion. Ögonen virkade jag så här
Med vitt garn
Lägg upp en magisk ögla
V1. Virka 6 fm runt öglan
V2. Virka 2 fm i varje fm =12 fm
V3.( Virka 1 fm, virka 2 fm i nästa maska) 6 ggr = 18 fm
V4. ( Virka 2 fm, virka 2 fm i nästa maska) 6 ggr = 24 fm
Tag av garnet. Men lämna en bra bit garn så du kan sy fast ögat.

Själva Iris är virkad med svart, precis som de två första vita varven. Och sen det tredje varvet med grått. Tag av garnet och fäst Iris i centrum av det vita. Och sy fast ögat.

När du virkar bågarna till glasögonen, så gör inte som jag. Jag bara virkade som det stod i mönstret. Och bågen blev för liten. Så när du lägger upp luftmaskorna för bågen, så mät att den går runt det öga du tänkt dej. En liten bit utanför ögat, så ser det bra ut, tycker jag. 
Så jag virkade om glasögonen och nu känner jag mej nöjd.
 
 
Ser ut som Minion känner sej redo också. Med håret på skaft och handen i högsta huj, ser han och Mim Mim fram mot att flytta. För där de bor nu är det rysligt lugnt och stilla. Inga galna upptåg, som är nått att skriva om ;)
Så där ja, då valsar jag vidare mot nya nystan och nya "hittepå". Och i dagsläget så vet jag inte riktigt vad det blir. Men det löser sig, för idéer poppar upp hela tiden. 
Kylan har släppt, så sakteli. Precis på nollan, och morgondagen lovar nån plusgrad. Så kanske en snölykta kan bli gjord :) Ha det så gott så ses vi snart igen 
Karm Eva B
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0