Mer mössor åt småttningarna

Hej igen. Ja, nu vart de fart på inläggen. Jul överstökad, då kan man visa :). Virkade mössor till de tre små trollen, Bergatrollen och Kråkan. Mössan är gjort i Tradition virknål 4.5 och mönstret som jag en gång lagt ut här
Sen har jag sökt på "snöstjärnor" som resulterar i en massa val av söta små lätta mönster. Jag valde att virka dem i Tanjagarn lyx. Det blir ju lite rimfrostkänsla med glitter i garnet. Håret gjorde jag av Traditionsgarn. Detta virade jag runt en stor skärlinjal. Så varje strå blir 120 cm. Sen satte jag fast dem i kanten, men bara ena halva av mössan. Bilder på nätet visar klar hur Elsas hår i Frost ser ut. Bara att försöka skruva till luggen, för att senar få ihop det i en rejäl fläta. Klippt till topparna. Och tadam, en Elsamössa är född :)
 
 
Närbild på stjärnorna som jag sydde fast
 
Här mannekängar Bergatrollen i sina mössor
 
Ser nöjda ut <3
 
Ja, inte kan jag vara annat än nöjd, när de är nöjda. 
Bara att ge mej på nya prövningar igen. Fick en beställning av en liten liten flicka, minstingen i barnbarnsskaran. Eller i a f mamman. Den lilla har en alldeles egen idol, där hela hennes ansikte strålar då hon får se den. Jo. jag har haft en liten förhandsvisning via Skype, och jag tror att den var godkänd. Vem eller vad det är.... ja, kika in så blir du snart varse endera dan. Måste ju fotas och fixas först. Ha det gott i stugvärmen, vi ses snart igen :)
Kram Eva B
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0