Lite nytt till mitt hem Grytlapp och duk från en bild på nätet

Oj, kan det vara ett åldertecken, det där med rosa av mörkare nyans?? Nä, tänkte det kunde liva upp med lite annat än just vita grejor:
Duken eller snarare löparen, är gjord av en bild jag såg på min facebooksida. Jag gillade mönstret, och fick ta till förstorning och granskning av hur den är gjord. och med rutblock och knåpande en stund, så hade jag ett fungerande mönster. Så tack för den bilden, facebookvän. För även om du ville visa en fin lösning på återbruk av verktyg, som blev en vacker ljusstake, så tilltalade duken som ljusstaken stod på, mig väldigt mycket. Ja, vissa mönster fastnar man för, i a f gör jag det :)
 
 
 
 
Och C2C-virkning har också figurerat mycket i olika grupper på nätet. Jätteroligt att virka. Och har en massa möjligheter, om man inte har tusen andra järn i elden. Hur man gör detta C2C ser du här . Jag fick till en stor grytlapp avv detta. Mest för att jag var nyfiken på hur man gjorde.Occh det var beroendeframkallande.
 
 
Redigt stor för varma aktiviteter i köket
 
 
Så .... det tog sin rediga stund innan jag fick till detta inlägg. För på något sätt hade jag lyckats trolla bort verktygsfältet. men jag fick klura en stund, sen lossna det.
Har haft lite mer stickkurs med strumpmaskinen. Och det fastnar väl ett litet fragment varje gång. Och att jag har en tålmodig lärare gör allt så mycket lättare.
Lite annat har blivit gjort också. men som ni vet får det sig en förtjänt plats i bloggen, när givaren avyttrat gåvorna. Lite kul nuýa grejor kan jag tycka. Får se om det uppskattas i nästa led :).
Påsken är i antågande och med den, även en rad av besökare och besök. Så jag ska inte klaga, bara njuta av livets goda. Och med det, så vevear jag på med virkkrokar och sockmaskiner och ....ja, vad som faller sig för stunden. För som ni vet så äääääääääääälskar jag handarbete. Och jag tror inte jag är ensam om det <3
Vi ses snart igen, kram
Eva B
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0