Lite värmande, fuskolle och handledsvärmare

Ibland blir det alldeles speciella önskemål. Och att få sticka till någon som kan sticka det mesta, och har gjort så i 75 år, ja det är en ära som heter duga.
Denna härliga fuskolle är ett mönster från Pysselnetan, mönstret finns här. Jag har gjort enligt barnmönstret men ökat på varven vid kragen, för att passa en vuxen.
Och handledsvärmarna är eget mönster, av enklaste typ, och avslutning i tumhål och vid fingrarna, blev med virkat varv.
Jag, liksom hon, har svårt att göra till oss själva. Så menas hon virkar gardiner till mej, så knevlade jag ihop dessa till henne. Nu får vi hoppas att de värmer gott
 
 
 
 
 
Och idag vaknade jag med kraft och mod att vända upp och ner på huset vårt. Så nu har vindar blåst i pyssl/vardagsrummet. Jag tror jag känner mej nöjd för denna gång. 
Nu är det dags att ta tag i en bild som jag sett på nätet. Och som vanligt, funkar det, så kommer en bild. 
Ha det gott så länge
Kram Eva B
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0