När julen lämnat stugan

Hej
Vilken jul vi haft. Underbar och så fylld av ungar och pyssel och lek och magi. Jag vill bara önska er ett riktigt gott nytt år.
Jag hoppas att avigheter och förtal ska fara dit pepparen växer. Och att vi i stället kan se till varandras kompetens och mänsklighet. 
I jul fick jag bud om en ung människas bortgång. Både hastigt och fullkomligt oväntat, står jag där med beskedet för mina ögon. Jag vill inte tro att det är sant. Ofattbart och tungt att förstå och känna. Sån tomhet.
Jul för mig, är ungarnas magiska tid. Vi är några, som älskar att få till de där härliga stunder då vi ser att deras fantasi och önskningar fylls. Och deras historier kommer ur delar av våra berättelser, där de får fylla på med sina tankar. Och när jag ser dem, ser jag ett lyckognister i deras ögon. Någon lyssnar spänt, rusar till pysselbordet, skriver sina bokstäver och läser sen högt för oss, direkt ur sin fantastiska fantasi.
Inga julklappar eller pengar  i världen, kan ge mer än dessa ungar.  Så älskade och så underbara, med allt vad en unge innehåller.
Julen innebär också julklappar, många egengjorda, och några inköpta. Vill du se vad som pysslats med den jul som varit?Jag finns på facebook. Sök upp min sida och jag öppnar dörren till en värld där du och jag, delar med oss av handarbete och pyssel. Sidan är sluten, men är du pysslare, handarbetare, eller magisk och fyndig, då är du välkommen dit. Sök på  "Pysselkorgen", där hantverkar vi tillsammans
 
 
Kram Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0