Mandala madness, ett sätt att använda restgarn

 
Det är så roligt att virka detta. Mandala Madness, eller Sophies universe. Och det syns ju klart vilka färger som används här hemma. Det är många olika tekniker, och ibland funderar jag om jag ens kan klara vissa delar. För vissa varv är krångliga. Men det är bra med dessa jobb, för man har också tydliga bilder på hur man ska göra. Och varje del har sitt lilla kompendium.
Jag tycker de gör sig bra på ryggstödet på fåtöljen. Men man kan också ha dem som filt om man gör hela arbetet fullt ut. Eller om man som jag, väljer att sluta nånstans i mitten av jobbet, göra dem till kuddar. För det blir en fin struktur på de olika teknikerna. De första bilderna är på Mandala Madness, och länken till det arbetet finns här . Utifrån det får man sedan gå från steg 1-18. Man väljer att gå in på "read more" scrollar ner och väljer Svenska språket. Varje steg har ett antal varv men förklarande bilder och förklaringar på speciella maskor.
Här under är det första kompendiets varv som är virkade.
 
Här kommer nästa kompendiets kommande varv
 
Kompendie tre är här under:
 
 
Och hör har jag kommit till kompendie 4:
 
 
Här ligger Sophies Universe på ryggstödet. Mönster finns här. Den gjorde jag för något år sen. Den innehåller 21 kompendie. Jag slutade vid 6 -8 nånstans. Tycker den är fin i denna storlek. På sitsen ligger Mandala Madness. Jag tycker Mandalan är fin hela vägen ut så det är bara att virka på.
 
 
Här en liten närmare bild på Sophies Universe
 
 
Som många vet så gillar jag ju att hålla på med tråd i olika fasoner. Mitt jobb för tillfället, består i mycket kabel. Något som kanske inte kan jämnföras med just virkning. Men jag tror, att om man har lite handlag för handarbete med tråd, så gör det inte saken värre. Jag vill intala mej det, i alla fall. Ett omväxlande jobb, som stundtals känns som.... VA....vad är detta????? Det är i nyproduktion, och jag frågar mycket. Så förhoppningsvis så ska inga påbackningar hamna på mitt bord. Men som nån tänkande människa sagt nån gång..." har man inte gjort några fel, så har man inget gjort". Jag lever efter den filosofin, kämpar på med kablar, sladdar, tråd och därtill hörande verktyg, för att få till ett resultat. Och i dessa melodifestivaltider så säger jag...." Sverige, vi kommer att få ett reultat ". Tills dess....vi ses :)
Kram Eva B
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0