Raggisa i smått till en ny lite människa <3

 
 
Hej
Oj vad tiden går fort. Virknålen går verkligen varm. Och snart kommer en bild på mormorstäcke nummer två. Synd var att garnaffären var stängd t o m på måndag. Men då får jag storma den och inhandla några vita nystan till så det blir klart.
Men tidigt i Fredags morse, närmare bestämt 00:06 kom en ny liten flicka till världen. Min kusins fina dotter fick sitt andra barn. En tös på 4440 gr och 54 cm lång. Stor lycka och grattis till dem <3. Och då fick jag byta virknål mot stickor och sticka ihop ett par rosaglittriga små raggisar. Ja , det må hända att det fortfarande är varmt , men man ska aldrig vara utan raggisar. Vi var och handlade lite kläder också. Så endera dan ska vi ka och hälsa på det lilla grynet och hennes lyckliga föräldrar.
Och vår Maria, som ska bli tvillingmamma, växer så det knakar. 25 hela veckor är gjorda. Och vi båda är så känsliga för allt, så vi skrattar och gråter om vart annat, för all den stora gläde som finns i att vänta barn. Fast även krämpor finns. Inte lika roligt, men det ger ju något i slutänden :).
Och sonens lilla smula gror också. 13 veckor gångna nu. Även där har illamåendet vart rejält. Och jag lider med dem och deras olika eländen. Men så många fina ungar det kommer at bli. Åh, vad jag väntar och längtar. Och alla ska få raggisar <3. Min gamla älskade moster, på 82 år, ska sticka en uppsättning till de nästkommande tvillingarna. Hon blev så glad att nån vill ha hemmagjort. Jag och Maja anser det som guld. Och så, även grannpojkens gravida flickvän. Så jodå, Moster Pippi, vi har att handarbeta till så mycket vi orkar, om vi vill.
Kram till err alla
Eva
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0