Födelsedagsblomma till ungkarl

Vad hittar man på till någon som har levt ett rikt och roligt liv och gör som han vill. Blommor är inte alltid av högprio när man går hemma. Så det fick bli en tygblomma. Lika fin och ståtlig alltid. Den víll bara ha en dusch ibland när dammet liger tätt. Och slutat att röka har han gjort, så det fick bli några lakritspipor nerstuckna i krukan. Jag har bestämt för mig att han gillar lakrits- och hallonbåtar. Så då fick jag trä dem på en tråd och garnera krukan. Och lite tröst när höstmörkret faller: Då hjälper godisnapparna som hänger som klungor bland blommorna. Fast i bland vill man ju vara lite nyttig. Och han har precis kommit på att morötter är gott. Så varför inte fylla tomrummet i krukan med det. Och ett par påsar med pistagenötter, är både nyttigt och gott. Men har jag inte glömt nån överraskning också? Näääää, 3 kinderägg ligger och väntar på att få komma till sin ägare.
Och om han har tur så kan det bli en lagom stor (bamsestor hoppas jag) överraskning när han skrapar sina lotter. Och när presenterna är slut så kan han njuta av denna fina blomman i många år, utan att lyfta ett finger.Så ett stort grattis till min kusin på hans stora dag 1/1-2012. Hoppas att den dagen blir underbar.
Kram Eva
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0