Sommarhattar till små flickorna

Ja, dessa små ungar växer. Nu har vi köpt 2 härliga barngungor så det kan få gunga i sommar under verandataket när vi sitter och fikar där. Och visst måste det till lite solhattar då. Dessa var rysligt lätta att virka. Och har man huvud att måtta efter kan det bara bli bra passform. Jag uteslöt dock tre av de sista varven där man skulle göra en liten ökning innan spetskanten. Kändes som det blev bra ändå. Här är länken till möntret på solhatten och även klänning:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=4&lang=se
Jag har hoppat över de 3 varven som är innan spetskanten.
Jag kan också tillägga att i uppläggningen gick jag rakt på att virka 24 st runt lm bågen, i s f 12 st. Annars blir det en liten topp, längst upp. Ni kan se i ett inlägg tidigare på två andra, av dessa sommarhattar. Så det väljer man som man vill
 
Ha det gott så länge så ses vi snart igen.
Kram Eva B
 
 
 
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0