Sommarklänning till 1-åring

 
 
 
 
Här blev det en beige liten ok-klänning till lilla Tyra som nog passande, kan ha denna i sommar. Den är knäppt med tryckknappar bak. Ser enkel ut, och är säkert det för den som är händig i sömnad. Men jag syr sällan numer. Mönster till denna klänning hittade jag i en gammal " allt om handarbete" som jag prenumererade på när mina ungar var små. De har hunnit bli 26 och 23 år gamla nu :) Tiden går.
Tyra, som är vårt granbarnbarn har hunnit bli 6 månader, och är något av det charmigaste som finns. Det är ett stort leende som vi möts av när vi ses. Det blir för min del inte så ofta, då jag är timanställd och får hoppa in när helst jag kan behövas. Men stunderna vi ses på är det ett stort leende vi möts av.
Bilden nederst är två solhattar, jag virkade ihop med det garn som fanns hemma. Men så svårt det är att se hur det ska passa. Vi får väl hoppas nån liten knatte dyker upp och provar. Och är det inget som passar dem så får de ha dem att leka med när det är så dags.
Här snöar det nu, men som gott är, så lägger det sej inte. Ha en glad påsk, så ses vi snart igen.
Kram Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0