Nu är det jul Virkade kakor till Bergatrollen

 
 
Ja, igår var det julafton Oj så mysig den var. Även om mina ungar var 35 mil ifrån oss, så gick det bra, även om det var tomt. Bergatrollen har hunnit bli 13,5 månader och går och grejar hela tiden. och är med i allt som händer. Och är så nyfikna på livet. Jag virkade detta kakfat och även bullar lussekatter cupecaces tårtbit prinsessbakelse rulltårta och dammsugare till dem. De fick ett kök och bakmaskin och kylskåp av tomten. Så naturligtvis måste de ha fikaböd i sitt kök. Ja, har de en mamma som älskar att baka, så måste ju de ocks få chansen :) Älskade ungar. Ja de fick verkligen mycket och härliga julklappar. Mest stickat från mej, min höst har nästan enbart bestått av stickning och denna virkning. Men det är så roligt när det är så uppskattat. Min lilla Elvira i Kalmar fick strumpor pulka och kläder. Så jag hoppas det blir goa snödagar för henne, och muýcket pulkaåkning. Och kanske har vi turen att få se dem i början av nästa år. Vi håller tummarna för det och att väglaget är snällt. Nä, nu ska jag göra klart min brors strumpor, så han blir varm och go om fötterna. Men lite har ju blivit gjort i höst. Så nya inlägg kommer snart igen
Kram så länge
 
Eva B
Fatet är gjort fritt ur huvudet, så jag kan inte ge nån mönsterlänk. Men ni får gärna virka av bilden. Fantasin sätter gränser, så kör på. Släpp loss allt och virka för det vilda. Stärkt i 50% trälim och 50 % vatten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0