En väska till mej själv :)

 
 
Ja nu när julen är över så kan jag ju kanske greja lite för min egen del också. Nåja, jag älskar att göra saker till andra. Men jag bär mina stickningar och virkningar i bärpåsar. Och det är väl inte fel i sig. Men jag tänker varenda kväll när jag lagt mig, att i morgon ska jag sy ihop nått. Och idag kom den dan :). Väskan mäter 33 x 37 cm färdigt mått. Jag hade en bit konstskin eller gallon kanske det heter. Sen klippte jag till och sydde. Den tar inte lång stund att göra och till handtag tog jag samma material, som i resten av väskan, vek det tredubbelt och körde runt kanten men zickzack så de håller ett tag. Och sist men inte minst, ett litet fack uppe i kanten på kortsidan till telefonen. För den har ju en förmåga att hamna i botten annars. Och så sydde jag fyra varv med stickning på överkanten av öppningen på väskan. Dels för att få fast handtagen bra men också för att det ser lite mer arbetat ut då. Så nu kan jag ut i världen ståta, med min enkla men fina väska. Ska se om jag inte har något bling bling att pryda den med också. Ha en god fortsättning på nya året. Jag är snart tillbaka igen:)
Kram Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0