Förra generationens pyssel

 
 
Jag har efter många år plockat fram min svärmors, eller om de är min mormors, virkade grytlappar. De är som små konstverk. Och det virkades såna här i massor. Jag har kanske ett 10tal här hemma. Och jag är så rädd om dem. Men jag vill ju gärna att de ska synas. Så kom jag på att jag får ha dem som underlägg till krukorna i köksfönstret. Då ser man dem. Och de är virkade som små blommor. Visst blev det ett fint vårfönster. Jag har mönster på såna här, men har inte kommit mej för att virka dem än, då det mest rör sig om att sticka barngrejer för tillfället.
Just det jag har ju gjort några mössor till sen sist. Då får jag ta och fotografera dem och putta in dem här. Snart kommer mitt lilla barnbarn, och då ska det lilla knyttet ha det varmt och gott. Vi ses snart
Kram Eva B
Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0