Liten utlottning i Pysselkorgen

 
Jaha, tänker ni. Tokiga människan virkar vantar i sommarvärmen. Nja, värme och värme. Men det är i alla fall sommar. Jag har virkat dessa vantar. Och de passade inte min hand. Har rejäla damhänder, så finns det nån som brukar vara här inne och kika som är intresserade, så skriv er motivering till varför du vill bli ägare till dessa, med namnet Så kan jag sitta här i min kammare och vända och vrida på svaren, och sen komma fram till ett enhälligt beslut, om den lycklige ägaren.
Bredden över handen är 9 cm alldeles vid tumgreppet och tvärs över till handryggen. Och längden från tumgrepp och upp till översta topp av vanten är också 9 cm. Så en mindre, eller absolut ej stor medium bör kunna värmas av dessa. Själv får jag virka mej ett par nya och inte va så snål med upplägget. Nu vet jag ju hur det ska va. 
Så lycka till, snart är det vinter.
Tävlingen pågår till sista juli 2012. Därefter låser jag in mej och tar beslut som kommer lämnas veckan därpå. Och man har ingen fördel av att veta vem jag är. Bäst motivering ger pris :)
Kram och vi ses snart igen 


Kommentarer
maja

Vilka härliga vantar. Jag som fryser om mina händer nästan jämt, och när jag är rastvärd på skolgården kan behöva ett par värmare. ;))

2012-07-29 @ 10:44:22
URL: http://maja-mittlillajag.blogspot.com
Michaela Andersson

Vilka fina vantar!! Det är kalart att jag skulle vilja vinna dom. Varför??.. jo för dom är fina!

2012-07-29 @ 15:19:15
Michaela Andersson

Vilka fina vantar!! Det är kalart att jag skulle vilja vinna dom. Varför??.. jo för dom är fina!

2012-07-29 @ 15:19:26
Eva

Kul att det finns intresserade :) Vad glad jag blir. Spännande och se vem som blir värmd av dessa till hösten/vintern

2012-07-29 @ 15:27:38
Anonym

Fanfarer och flaggor vaja, vantarna vanns av Maja.
Så snälla Maja, visst ska dessa vantar få värma dina händer, när du håller ett öga på skolgården. Skicka mej din adress på min mail: [email protected] så skickar jag över dem till dej. Och Mikaela, kanske kommer det en ny utlottning framöver. Tack för intresseanmälan. Hoppas du vinner en annan gång.
Kram Eva B

2012-08-01 @ 18:33:20
Eva Pysselkorgen

Den annonyme posten ovan är från mej, som har hand om Bloggen. Missade fylla i rutan. Så Maja, skicka adressen till min mail, så skickar jag vantarna till dej
Kram Eva B

2012-08-01 @ 18:35:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0