Ljusdecopage

 
 
Jajemen, nu kommer julen i antågande, vilket vi har tid eller inte. Här är något jag önska att jag kunde spendera mer tid på. Men dygnets 24 timmar, är inte längre för mej, än nån annan. Ja, inte kortare heller. Jag fyller det så gott jag kan med det jag älskar att göra. Och då blir det pyssel, varvat med tv och datorn. Och har tvättkorgen tur att vara fylld, när jag inte knepar och knåpar, ja då får den sej en omgång.
Appropå jul, så hade min lust för att städa, en ryslig tur att innfinna sej, när jag var ledig en helg. Och då blev det årliga skåpröjarstädet avklarat. Konstigt att man sparar på burkar som ständigt återkommer som tomburk, nästan var eviga vecka. Varför sparar jag på sylthinkar, nötburkar, glassburkar, barnmatsburkar. Ja, det är nog bara för att jag kan. Och för att det funnits en liten microkubikmillimeter att ställa dem på. Först när de annfaller ilsket, åker de ut från skåpet, via mej, rakt ner i sopsäcken. Och jag blir så nöjd, att kunna hitta lunchlådorna i skåpet igen. Ett annat fenomen här är, att få plats med så mycket av allting, som möjligt i hörnskåp för bunkar. Och kommer jag åt bunkarna eller vispen eller litermåttet, när det är så dags?. Nähä, och man orkar knappt börja på med nått husligt, för skåpen är alldeles för aggresiva för att ens våga öppna. Men nu, mina vänner, har en liten trasa och en stor säck och en enveten men bestämd innehavare av allt nyttigt och onyttigt, tagit tag i det. Och det är så mycket roligare att kunna öppna ett skåp igen, utan att sätta till livet, som insatts, för en bunke eller burk. Känns det igen ?
Men mitt pysselrum, där är det organiserat i minsta detalj. Och ett ställe där jag laddar och hämtar kraft. Helt underbart. Så de årliga ljusen till vännens mammas julbasar, fick bli ett kärt återseende igen. Servetter finns det gott om i mina gömmor, så det är bara att decopaga :) Detta blev årets laddning
 
Och garn, jaa, detta ständigt återkommande garn. Jag kan ju omöjligen åka förbi eller låta ett bra erbjudande gå min näsa förbi. Dessa nystan är 200grams acryl, från Rusta. Och ett pris som inte går att motstå. 19:90/200 gram. Vore väl redigt tokigt, om jag skulle låta bli ett sånt erbjudande. Ett av nystanen är redan på g att bli till en julklapp. Men bilder kommer senare. Nä, nu måste jag vispa runt med mina stickor igen. Har ju stickcaffét på nätet också, idag. Ett härligt tillhåll för en garntokig, nätdiggare som jag. Det stickcaffét har en härlig ton av glädje, peppning och en massa fina saker och tips, som jag gillar mycket. 
Men hör ni, vi ses snart igen för nu fungerar ju datorn, precis så som jag vill. Kram till er från
Eva B


 
 
 
 


Kommentarer
Jennie

Oj vilka superfina ljus! Använder du vanligt decoupagelack? Hur sugen blev inte jag att göra liknande ljus! Så fina!
Släng inte burkarna! De är superbra att gjuta olika former i eller gjuta ljusstakar! Jag har samlat alla möjliga burkar i en stor Coopkasse som jag använder till att gjuta betong el gips i och gör olika ljusstakar / bokstöd.
Glasburkarna kan du antingen glasmåla / frosta eller göra decoupage på och sen tar du ståltråd och vips har du en ljuslykta!
Enkelt och superfint!
Jag försöker också ha ordning och reda i pysselrummet, blir så mkt enklare att hitta då. Olika Ikealådor för tyg / trä / diversematerial och så ett skåp med bara smyckesdetaljer! Man vet aldrig vad man kan hitta på när Pysselandan anfaller!

Önskar dig en forsatt bra dag
Stor Kram

Svar: Ja, vanligt lack från Panduro. Matt ett lager och sen ett par klara :) Jag har sparat glasburkarna. Men plastburkar får vi i massor. Så nån gång måste jag göra ett röj ;) Ha det gott du oxå Jennie och givetvis blir det en kram till dej oxå :)
Pysselkorgen

2012-11-15 @ 08:30:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0