Halsduk av kärleksknutar

 
Kärleksknutar!!! Väldigt roligt och väldigt enkelt att virka. Och så har man en härlig övergångshalsduk, innan vinterns kyla biter i. Min halsduk virkade jag till ca 1.80 lång. Blir lättare att göra nått, med den, runt halsen då. Och man kan ha hur tjockt eller tunt garn man vill. Här har jag använt ett garn för stickor 4, men virkat med virknål 5,5. Man testar och ser vad som känns bra. Men den blir bra nu i övergången mot kyligare väder.
Här har hänt grejor den sista vecka. Våra två barn har flyttat åt var sitt håll. ca 40 mil härifrån, och lika långt från varandra. En i Västerås, och en till Kalmar. Ja, man tänker att det blir bra när de får eget och så. Men hua, vilken pers det har varit. Båda så långt bort på en och samma vecka. Och lilla barnbarnet också, då. Ja, det var tufft. Men jag har dem på nätet och kan slänga iväg ett meddelande, närhelst jag vill och de finns där. Så jag tackar internet för att det finns. Annars hade ju telefon funnit. Men nu kan man alltid finnas där och de finns där. Och man skickar bilder och kan ju även fixa så man kan se varandra via dator. Det får bli en senare fråga. Men tomt blev det. Mycket, mycket tomt. Men de kommer till Oktobermarknade, allihopa. Då ska här stökas och grejas :) Nä, nu ska vi en tur till affären och fylla på de tomma köksskåpen, och kanske en sväng till mina barndomtrakter. Ja, vi får se vad det blir. Kram så länge, allihopa. Vi ses snart igen Eva B


Kommentarer
Jennie

Oj oj oj vilken fin halsduk! Kan tänka mig att den är varm o skön! Själv har jag din fina sjal på jobbet! Och värmeelement! Kallt är det i storstan!

Förstår din känsla, tycker det är skitjobbigt med er så långt bort! Men tack o lov för mail o FB o alla andra sociala medier som finns!

Ha en bra dag
Jennie

2012-10-01 @ 10:28:42
Eva Pysselkorgen

Den är härlig nu i mellanvädret :) Ja, hoppas du har god användning av sjalen. Ja, det är mycket tufft att ha sina kära på avstånd. Men vi riggar upp nätet och använder oss av dagens teknik, så känns de ändå så nära som det bara går. Jag är SÅ glad för nätet, och allra helst i dessa stunder <3
En kram till dej Jennie ( det får sjalen ge dej från mej ;) )

2012-10-01 @ 17:17:14
A-K

Vilken härlig sjal :-)

2012-10-23 @ 21:51:42
URL: http://entappadmaska.blogspot.se/
Eva Pysselkorgen

Ja, visst är den A-K :) Precis lagom nu innan det kyler på rejält. Och väldigt lätt att göra
Mvh Eva B

2012-10-25 @ 20:04:35
URL: http://pysselkorgen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0