Jul med alla ungarna små <3

 
Farmors lilla Kråka <3 I kväll kommer de hem till oss. Oj jisses vad vi längtar. Tänk i flera dar ska vi bara höra och se denna lilla solstråle. Jo, hon har humör också. Konstigt vore det annars. Det blir första julaftonen ihop. Och det ska bli så roligt att se de tre härliga små tjejerna ihop och leka och träffa tomten. 
 
 
Och här är mormors små Bergatroll. Maja till vänster och Alva till höger. Alva är den av de två som har väldigt bestämda åsikter om vad Maja får göra eller inte. Förra julen hade hon precis lärt sig gå, när hon mästrade farfar och pappa, när de byggde ihop tjejernas lila fina kök. Vi skrattade så vi grät. För hon gjorde verkligen ett rejält åthutande åt dem, så de skulle göra saker och ting rätt. Redan där kunde vi nog ana en bestämd men otroligt kärleksfull och kramig tjej. Ordning och reda och hjälper syrran när saker inte fungerar. Och hon har en stor räv bakom varje öra.
Maja är den lite bekymmersamma omhändertagande och spralliga busungen. Skrattar med hela ansiktet och får en otroligt orolig blick när hon känner bekymren eller ledsenhet. Hon banade väg för Alvas krypning och gång. Det var som om hon hade kommandot i att lära Alva. Alva iaktog och lärde. Så de är helt fantastiska mot varandra. Och väldigt kärleksfulla mot alla
 
 
 
Ja ni kan tro att det ska bli en alldeles underbart härlig jul med dessa små hemma i Bergatrollens lilla stuga. I morgon ska vi klä granen här hemma hos oss. Korgarna med hemmagjort pynt har ni sett förut. Tomtarna är gjorda som en stickad tub, där man sen syr för armar o ben. Silverjulpyntet finns här :
 
 
 
 
Och paketen är gjorda av frigolit med ett fint småstjärnigt papper och guldsnöre att hänga upp i granen med.
Silvergarnet jag använt heter "Chainette 2  6.2 WC Silver 7/73. Det garnet hittade jag på en loppis. Och jag vet inte om det går att få tag på idag. Men det är en otroligt fin lyster och djup i glansen. Så håll sinnena öppna när ni ser nått som ögat gillar. Kanske går det använda till något annat än det som det var tänkt för.
Efter jul kommer det, som inte går att visa nu. I årets paket är det idel mjukt mjukt mjukt <3
 
Jag vill nu, tacka alla som besökt mej här inne och gett mej inspiration att hålla på med det jag älskar så mycket. Jag blir glad av de kommentarer ni lämnar och försöker så gott det går att vidarelänka till de mönster jag använder. Och likaså garn. Jag gillar när en hobby inte skinnar en ekonomisk, men ändå är fullt brukbart och funktionellt. Även tanken på återvinning av material , för att greja med det jag gillar är en viktig del i det jag vill skapa. Kom gärna med tips, bilder, förslag på vad man kan göra. Jag älskar nya idéer som skapar en kaotisk men härlig vardag i mitt härliga pysslerum.
Nu blir det full fart mot julen och små och stora hjärtan i mitt liv. Hoppas ni får en alldeles underbar och självvald jul och nyår. För inget är sagt, om att man måste knö i hop alla som är släktingar, för att det ska bli den bästa julen. En del är ju faktiskt nöjda med att vara frisk, mysa själv framför tv, ta en skinkmacka och gröt till frukost i stearinljusets sken. Eller bara vara för sig själva. Och inget är fel, så änge man är nöjd själv. Men ser vi en ensam själ som inte vågar, men vill vara med, öppna armarna och släpp in om det finns möjlighet eller funkar i våra liv. Som sagt julen är något som vi alla vill ha en viss känsla inför. Låt oss komma så nära den det går, utan att förstöra för oss själva eller andra. Ha en riktigt god jul och ett gott nytt år <3
Kram Eva 
 
 
 
 
 


Kommentarer
maria

Läser mormors ord om mina älsklingar å du känner dem precis, så himla glad att det välsignats med en mormor i dig♥ Vi längtar tills julafton då småsysslingarna får busa å mysa ihop. Julafton då alla vi älskar samlas å njuter av varandras kärlek å omtanke till varandra. Fler borde få ha en egen moster Eva, det finaste man kan ha♥♥♥

Svar: Även om vi inte setts så mycket i höst så är ni alla mej så kär. Tack snälla du för de orden. Blödiga av naturen reser sig håret på mina armar och jag längtar så jag nästan dansar i golvet att få va med er alla på jul <3 Jag säger som Jennie " älskar er alla till månen och tillbaka. Vi ses snart <3 Kram till er alla så länge <3
Pysselkorgen

2013-12-22 @ 11:44:36
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0