Julklappar och juleljus

Juleljus och paket, börjar nu ta form. Fast ljus har det bara blivit dessa två, än så länge. Men paketen som nästan känns som från förr, är fyllda av enbart hemgjorda saker i år. Hoppas alla blir nöjda :)  Tur att jag hållit på som jag gjort, med handarbetet. För i Tisdags fick jag ett samtal från förre arbetsgivaren. Man undrade om jag ville komma in och jobba fulltid tills jul. Gissa om jag blev glad ? Och vad jag for omkring. Så roligt att va tillbaks igen. Meeeeeeeeen jag har haft den underbaraste ledighet jag kunnat önska mej. Inte en dag av leda eller tristess. Har en underbar sambo, sen 31 år, som gett mej allt utrymme jag behövt. Så det har varit en fantastisk tid. Vill inte byta bort denna tid för nått i världen. En riktigt "laddapå" tid. Och jag behöver och kräver inte så mycket. Har ett härligt intresse och landet och huset och hönor och hund och sambo som finns här. Att vakna på morgon och bara vara och känna hur jag vill ha min dag, och att vara nöjd när kvällen kommer, kan det vara bättre? Nä, och gubben har gjort som han känner och orkar. Och det gemensamma bokslutet är stort pluss på "laddapå" kontot. Och inte blev jag ledsen när samtalet om jobb kom heller. Nu kör jag där några veckor, sen löser det sig igen.
Nä nu ska vi se vad jag gjort i helgen som gått:
 
Här är ena sidan av ljus nummer ett för året. Decopagad av servett med decopagelack. Har sett att någon bara värmt ljuset med hårfön och sen satt dit bilden. Men jag kan bara genom att lacka fast det. Och det blir väldigt bra det också.
 
 
Här är andera sidan av ljus ett. Tomte och silvriga snöflingor.
 
 
Och ljus två, har fått ett par tomtar på besök. På ena sidan visas en större tomte.
 
 
Och på andra sitter en liten rackare på grankulan
 
 
 
 
 
Jösses, detta ljus hade tre sidor. Men på den snöar det och står Merry Christmas.
 
.
 
Och snart kommer tomten i egen hög person. Så jag bestämde mej för att hjälpa honom lite på traven. De underbart fina tagsen, kommer från en sida på fejjan " Madeleines Digitala Vintagebilder". Jag är fullkomligt kär i hennes fina nostalgiska vintagebilder. Hon är fantastisk på det hon gör. Jag har skrivit ut bilderna och limmat upp dem på en styvare papp, håltagit för snöre och haft på glitterlim på små detaljer, för att få till lite lite till. Men de är så fantastiskt vackra som de är. Så alla julklappar kommer att prydas av dessa fina tagsen. Och med det bruna omslagspappret. Jag gillar verkligen det gamla i denna känslan. Känns nästan som när Kajsa Kavat fick sitt paket av mormor, då en gång för länge sedan.
 
Nä nu blir det ett litet samtal till en av de bästa människorna jag känner. Ja, hon har alltid en liten bit att ge av sig själv, även de dagar hon inte känner så själv. Idag har hon meddelat stora kliv i världen, så nu får det bli lite bidrag till Telias konto.
Men jag tror nog jag hinner att pyssla lite senare också. Kram till er
Eva B
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0