Cupecacemössor till Bergatrollen

Vilka bedårande små Bergatroll jag har. Alva o Maja, snart 15 månader och fulla av liv, måste få ett par cupecakemösor också. Mamma Maria älskar att baka. Så när nått sånt här dyker upp i min väg så måst jag ju bara göra dem . Här finns mönstret: En blogg med lite av varje, och detta fina mönster : http://www.madebycecilia.com/2010/10/en-sockersot-mossa.html Och länk till mammans fina bakblogg kan ni kanske redan, men här kommer den igen. Underbar sida och härligt skrivna inlägg och recept : http://www.hemmetsjournal.se/Community/Blogginlagg/?entryid=161535 Alltid kul att se när de små grejor jag stickar blir använda. Så om ni inte gillar att handarbeta, så kanske det gillas att baka. Jag är ingen bagare, men älskar att äta. Fast ibland får man ta paus från allt gott som finns att stoppa i sej. Men det är inte lätt. Här går stickorna för tillfället i vanlig takt framåt. Har precis avklarat "melodikrysset". Roligt att lösa på nätet. Och med vänner så knåpar jag ihop det. Och mycket härlig musik också. Ja nu drar jag vidare på lördagens härliga ledighet. Jobbar 2 veckor till på mitt nuvarande jobb inom elektronik. Sen tar en ny bana sin start vecka 8. Får se hur det bli. Jag tror det blir bra. Ett vikariat på 2,5 månad, som kan leda till något mer och eventuellt sommarjobb, så jag håller tummarna för att det kommer funka. Jag återkommer i ärendet, och även med nya arbeten jag gör. Ha det gott där ute så hörs vi snart igen. Kram Eva B


Kommentarer
Marias kakburk

Hej fina moster!

Så fint du skriver i din härliga blogg, väldigt roligt att läsa! Alva och Maja är så glada i allt världens bästa mormor gör till dem och även jag men det vet du ju redan!:)

Har du sett sicken söt liten historia jag hittade http://www.hjshop.se/Babyoverall-och-vantar

Nästan så jag önskar barnen va små igen så vi kunde önska oss en (eller ja, två;)

Och du, när ork och tid finnes så ska jag lära dig lägga in internetsidorna i länkar i texten istället så slipper du skriva ut långa haranger ;);)


KRAAAAAM

Svar: Hej min fina Maria <3Jag är en lycklig stjärna som får ha så många goa små och stora runt mej. Säger som Moster Pippi, att det är mycket roligare att ha nån och göra till. Och det finns det verkligen. Och helt underbart hur uppskattat det är. Ja, du får gärna lära mej länka på ett lättare sätt, men detta får funka tills dess :) Kram mina fin stora och små Bergatroll <3
Pysselkorgen

2013-02-03 @ 18:36:54
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0