Mormorsrutor 25X25 cm

Hej.
I morgon går startskottet för ett helt nytt arbete, för mej. Jag ska jobba som vikarie på ortens tre närliggande tidningars kundtjänst och reception. 2 veckor till att börja med, blir utbildning. Och 2 månader kommer att gälla att hänga i och veta vad jag gör. Ja, det är inte utan att det ska bli spännande. Helgen har jag varit hos bästa vänninan. Och naturligtvis fick handarbete följa med.Och vad det blir, kommer jag att visa om nån vecka eller två. Ett beställningsjobb, som blir fint, tror jag. 
Men åter till dessa 4 rutor. Varför i himmelens namn lägger jag upp 4 stora mormorsrutor här? Jo, på det hanverkscafé jag är med, bad en vän att vi som ville skulle sticka eller virka rutor i just denna storlek. Jag är inte sen att hänga på. Och jag är vansinnigt nyfiken vad alla dessa rutor ska bli. Det får vi svar på i slutet av mars eller början av april. Och då ska givetvis ni få se vad jag vart med i :) Riktigt förväntansfull, är jag.
Och jag har faktiskt 2 andra jobb igång som är beställning av gamla arbetskompisar. Men de kommer fram här när de är klara. 
Nu måste jag fokusera på allt det nya som börjar i morgon. Spännande och lite nervöst men mycket roligt att testa nått nytt. Rätt som det är, är jag fast. Och jag kan säga att, det är det som är positivt med att vara arbetslös, det är den chans jag får att testa olika jobb. Ja det finns alltid nått positivt i allt snurr i världen. Nu blir det till att fixa tills sej, så John Blund kan göra sitt, och jag är utvilad för morgondagen. 
Kram till er så länge, så ses vi snart igen 
Eva B


Kommentarer
Jennie

Oj, vad glad jag blir att du fått jobb där! Men vad hände med Usk-jobben? Ska du inte vara uska längre?

Jag önskar dig all lycka och om du undrar ngt är du alltid välkommen att höra av dig. Har ju jobbat med kundservice, reception och telefoni i cirka 15 år (om inte längre)

Lycka till o du kommer att bli bästaste receptionissan

Stor Lycka Till Kram

Svar: Hej JennieJag tar de jobb som hamnar i min framfart. Känner att det är roligt att testa olika jobb. Det är den fördelen som är, med att vara arbetssökande. Inget är lagt på hyllan, detta var ett tillfälle som jag gärna provade. Mycket nytt, men jag kan lära mej ännu. Uska finns i min kunskap, och det finns många olika möjligheter där också. Vi får se vart jag hamnar till slut :)
Ha det gott, kram
Eva B
Pysselkorgen

2013-02-18 @ 12:52:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0