Fyndat på Erikshjälpen :)

 
Barnböcker 
 
 
 
Dockhus
 
 
Min lilla mandelkvarn :)
 
 
Ja hur många gånger har jag sagt att "nu ska vi ta en tur till Erikshjälpen" för nu har de ju öppet 3 dar i veckan. Och inget händer. Men torsdag före midsomar, var jag ledig. Då tog vi tag i den saken. Och Tada... bara bra och fina saker ju :) Men inget garn. Ja, jag har så jag klara mej ändå. Men se bara på böckerna, 10 :- styck och kanon för små öron, ögon och händer. Och dockhuset är i jättefint skick. 190 :-. Fast där tar det lite tid att få ihop möbelimanet. Men vem har bråttom. Vi får kika lite här och där. Och en mandelkvarn. Stod på onsdagen och malde mandel i en mycket gammal kaffekvarn. Men inte blev det enbart mjöl av det. Så jag fick ta till en handduk och handtaget på en kviv och dunka sönder de sista smulorna. Men så stod dennna lilla fina mandelkvarn, och liksom bara vinkade in mej till sej. Jag blev så glad, och vist fick den en värdig fortsättning på livet hos oss. Malde det finaste mjöl. Nöjd och 13 :- fattigare. Men mycket nöjd. Så det blir fler secondhand och loppisar i sommar. Nu är jag på jakt efter oljelampor. Får se vad sommaren bjuder på.
Och lite handarbete har det blivit också. Bilder tagna och ett nytt inlägg är i antågande. Idag eller i morgon eller så. Vi får se. Men vi ses snart igen :)
Kram Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0