Varmt om vristen och julgranspynt

 
Hej igen. Ja nu brinner det snart i min hjärna. Oj vad mycket olika och fina saker det finns ute på nätet. Dessa fina benvärmare, som är uppstickare både ur låga och höga stövlar är så söta. Ja man kanske inte ska ha skorna på bordet. Men alternativet var att visa mina eller gubbens ben, så detta är det bästa alternativet för mej ;)
Nåja, mönstret finns på denna blogg :
http://savittjagvetblogg.blogspot.se/2012/01/varmt-om-benen.html  
Och lätta att göra med ett garn i stickor 3,5.  Blden här under är hur den ser ut i sin helhet. I hålen längst upp på mudden kan man ha ett band om man vill garnera denna redan så fina värmare. Nog skrytet av mej. Men jag ka inte ta åt mej äran för detta fina mönster. Bara glad att det finns så många duktiga knepar och knåpare i världen. 
 
 
 
Men åh vad jag älskar mitt glittergarn då. Kan säga att dessa julgranskulor, som är stärkta i 50% trälim och 50% vatten blev precis så fina som jag trodde. Nu kan jag nog få hjälp av småfolket, med klädsel av granen. Ska bli så fantastiskt mysigt
 
 
Och i dag har jag jagat ut mej i skog och mark och samlat lite lingonris och granris. Och från att ha haft tomater tills för 14 dar sen och nu, så har det ändrat sig en del i både grader och utseende på verandan. Var tvungen att få lite liv där igen. Och vet ni, jag stickar strupor i sömnen, när jag äter, när jag duschar och när jag tittar på tv. Ja, nästan i alla fall. I år har jag nog stickat 20 par i varierande storlekar. Men vem gick i skogen bland lite snö och mossa i gummistövlar och frös om fötterna?? Japp, du sa det. Jag har inte en strumpa till varken mig eller gubben. Är det nån som tror det blir några i år till oss? Är det inte konstigt?  Men alla blir så glada över hemstickade strumpor. Och är folk glada är också jag det. Men vääääääääääldigt kall om fötterna. Jag ska ju bara göra.... ..... ..... och .... först, sen....  Den kan man ju :) Men vad är väl en bal på slottet. Nu kan jag ju krypa upp i min goa soffhörna, sappa på tvkanalerna, med en egenvävd yllefilt, och bara må så fantastiskt gott inomhus. Och kanske stickas det några strumpor till. Och vem de blir till vet vi efter vintern. Nu kurar jag upp mej i soffan och virkar några snöflingor till, till granen. Såg ett sånt fint mönster. Ja, bild kommer säkert. Må gott alla där ute, det gör jag.  Vi ses snart igen. Kram 
Eva B
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0